Abschlussarbeiten
Beispiele für abgeschlossene Abschlussarbeiten
- Diegelmann, Julia (2024). Der Einfluss von Achtsamkeitsmeditation auf den Sense of Agency. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität (betreut durch Julian Gutzeit)
- Boller, Alina (2023). Take a look at me now! Die Beeinflussung von Sense of Agency durch Blicke und Attraktivität der Schauenden. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität (betreut durch Julian Gutzeit)
- Hölting, Luise (2023). Mechanisms of Social Agency and Social Connectedness: Biases in Judgements of Gaze Interaction Patterns. Masterarbeit. Julius-Maximilians-Universität (betreut durch Julian Gutzeit)
- Kleespies, Philipp (2022). Intersubjektive Verhaltens-Effekt-Assoziationen im Ultimatumspiel. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität (betreut durch Julian Gutzeit)
- Rothermund, Patrick (2019). Assessing the speed of mental operations in chess. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität
- Donath, Max (2019). A walk gives you wings! Effects of (active vs. passive) rest breaks on feelings and performance. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg
- Kürten, Jens (2019). Are you ready to be prepared (…to be prepared)? Effects of differential countdown sequences on temporal preparation. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg
- Rauchfuss, Fabian (2019). Sustained Attention to Response Task (SART): Theoretical mechanisms and empirical determinants. Masterarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg
- Herter, Wiebke (2019). Reading versus listening to factual historical narratives: Effects of presentation format on memory performance and subjective experience. Masterarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg
- Kärtner, Laura (2019). Effects of microdosing of 5-HT2A agonists on well-being, personality, and depressive symptoms. Masterarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg
- Vohs, Carolin (2018). Willensspannung, Leistung, Ermüdung und Erholung - eine historische Analyse der Studienlage von 1870-1930. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Bachmann, Hanna (2018). Drowsy owls and lively larks: Effects of time of day and circadian preference on cognitive control in the Stroop, Simon, and Flanker task. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Loewenhardt, Jana Isabell (2018). Effects of active rest breaks on objective performance and subjective dimensions of stress state. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Stevic, Milan (2018). Eysenck's Lie Scale: What does it measure and what are the limitations? Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Oppmann, Lena (2018). Does language matter? Effects of reading historical fiction in first vs. second language on long-term memory. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Ney, Yannick (2018). The beneficial effect of moderate physical exercise on cognitive performance: A study of mental interference. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Sindern, Karin (2018). Der Einfluss von Ängstlichkeit auf Leistung und Leistungsvariabilität in Reaktionszeitparadigmen. Masterarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Heuring, Maria (2018). How to measure mindwandering? Correspondence of introspective reports and lapses of performance during sustained mental arithmetic. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Wurzinger, Fabian (2018). The end-position effect in numerical comparison. Myth or Reality? Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Schaaf, Moritz (2017). Circadian rhythms and minor cognitive failures. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Herter, W. (2017). Reading versus listening to historical fiction: Input modality effects on long-term memory. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Hetzke, L. (2017). The effect of try-harder instructions on human performance in mental arithmetic. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Faße, Julian-Lennert (2017). Alerting effect: Disentangling arousal and temporal expectancy and their respective determinants. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Alexander, F. K. (2016). Circadian influences on cognitive control processes – A literature review. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Rauchfuß, F. (2016). Effects of monitoring the environment for target events on Stroop performance: Automatic and controlled components. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch M. Steinborn)
- Riechelmann, E. (2016): Spatial compatibility and the processing of multiple scientific graphs. Masterarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch L. Huestegge)
- Poetzsch, T. (2016). Pie charts vs. tree maps: Visualizing relative frequency data. Bachelorarbeit. Julius-Maximilian-Universität Würzburg (betreut durch L. Huestegge)
- Marquardt, O. (2015). Star Wars – Ein globaler Mythos. Bachelorarbeit. Fakultät Medien. Hochschule Mittweida (University of Applied Sciences) (betreut durch M. Steinborn)
- Gosch, N.: Choice at first sight - Bottom-up- vs. top-down-Kontrolle bei der Sakkadensteuerung. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch A. Pieczykolan)
- Wassermann, S.: Crossmodales Multitasking - Der Einfluss des Kontexts auf die Doppelaufgabeninterferenz bei gleichzeitigen Augen- und Handbewegungen. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch A. Pieczykolan)
- Wagner, K.: Sprachwechsel im Alltag - ein ökologischer Ansatz zur Untersuchung von Sprachwechselkosten. Bachelorarbeit. Julius-Maximilians-Universität Würzburg (betreut durch A. Pieczykolan)
Haben Sie Interesse an einer Abschlussarbeit in unserer Gruppe? Hier erhalten Sie weitere Informationen!