Publications by Nicole von der Linden
Von der Linden, N., Löffler, E., & Schneider, W. (2017). Relation of metacognitive monitoring and control processes across the life-span. Journal of Educational and Developmental Psychology, 7(1), 86-101.
Löffler, E., von der Linden, N., & Schneider, W. (2016). Influence of Domain Knowledge on Monitoring Performance across the Life-span. Journal of Cognition and Development, 17(5), 765-785.
Von der Linden, N., Löffler, E., & Schneider, W. (2016). Effects of a Short Strategy Training on Metacognitive Monitoring across the Life-span. Frontline Learning Research, 3(4), 37-55.
Löffler, E., von der Linden, N. & Schneider, W. (2015). Reciprocal relationships between metacognitive control and monitoring processes across the lifespan. Poster präsentiert im Rahmen der 16th Biennial EARLI Conference for Research in Learning and Instruction, Limassol, Zypern, 25.-29. August 2015.
Löffler, E., von der Linden, N. & Schneider, W. (2014). Influence of a strategy instruction on metacognitive monitoring: A lifespan approach. Vortrag gehalten im Rahmen der 49. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bochum, 22.-25. September 2014.
Neudecker, E., von der Linden, N. & Schneider, W. (2013). Development of metacognitive monitoring processes: Influence of domain knowledge. Vortrag gehalten im Rahmen der 21. Fachgruppentagung Entwicklungspsychologie der DGPs, Saarbrücken, 9.-11. September 2013.
Neudecker, E., von der Linden, N. & Schneider, W. (2013). Development of metacognitive monitoring processes: Influence of media complexity. Vortrag gehalten im Rahmen des Biennial Meeting der Society for Research in Child Development, Seattle (WA), 18.-20. April 2013.
Neudecker, E., von der Linden, N. & Schneider, W. (2012). Die Entwicklung metakognitiver Überwachungsvorgänge über die Lebensspanne. Vortrag gehalten im Rahmen der 48. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bielefeld, 23.-27. September 2012.
von der Linden, N., Schneider, W. & Roebers, C. (2011). The effects of summary production and encoding conditon on children's metacognitive monitoring. Metacognition and Learning, 6, 3-23.
von der Linden, N. & Schneider, W. (2011). The effects of encoding condition on children's and adults metacognitive monitoring. Vortrag gehalten beim SRCD Biennal Meeting in Montreal, Kanada, April 2011.
von der Linden, N. (2008). Metakognitive Überwachungsprozesse im Entwicklungsverlauf. Verlag Dr. Kovac: Hamburg.
von der Linden, N., Schneider, W. & Roebers, C. M. (2007). Effects of encoding condition on children’s metacognitive monitoring abilities. Poster präsentiert beim SRCD Biennal Meeting in Boston, USA, April 2007.
Roebers, C. M., von der Linden, N., Schneider , W. & Howie, P. (2007). Children's metamemorial judgments during an event recall task. Journal of Experimental Child Psychology, 97, 117-137.
Roebers, C. M., von der Linden, N. & Howie, P. (2007). Favourable and unfavourable conditions for children’s confidence judgments. British Journal of Developmental Psychology, 25, 109-134.
von der Linden, N. & Roebers, C. M. (2006). Developmental changes in uncertainty monitoring during an event recall task. Metacognition and Learning, 1, 201-261.
von der Linden, N., Schneider, W. & Roebers, C. M. (2006). Metakognitive Überwachung von Grundschulkindern bei der Erinnerung an ein Ereignis. Poster präsentiert auf dem 45. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Nürnberg, September 2006.
von der Linden, N. & Roebers, C. M. (2006). Children’s metamemorial monitoring abilities in event recall. Vortrag gehalten auf der Memory Conference IV in Sydney, Australien, Juli 2006.
von der Linden, N. & Roebers, C. M. (2005). Einfluss von Kontextbedingungen auf die Abgabe von Sicherheitsurteilen bei Kindern. Poster präsentiert auf der 11. Arbeitstagung der Fachgruppe Rechtspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Bern, Schweiz, September 2005.