Publikationen von Julia Schwerin
Zeitschriftenbeiträge
Schwerin, J.*, & Lenhart, J.* (2022). The effects of literariness on social-cognitive skills: Examining narrative engagement, transportation, and identification as moderators. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/aca0000514 (* geteilte Erstautor*innenschaft)
Kongress- und Tagungsbeiträge
Schwerin, J., Lenhart, J., & Richter, T. (2024, September 16-19). Does information on the literary quality of a story and the quality of character portrayals influence readers‘ experience of stories and their spontaneous use of mental state words in story summaries? In J. Lenhart & L. Wimmer (Chairs), Stories as learning opportunities: How narratives influence children's, adolescents', and adults' social cognition [Symposium]. 53. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Wien, Österreich.
Schwerin, J., Lenhart, J., & Richter, T. (2024, Juli 11-13). Paratext matters! Effects of paratextual information on readers’ perception of stories, their story experiences, and their spontaneous use of mental state words for story summaries. In J. Oakhill (Chair), Emotions and Reading [Symposium]. 31. Kongress der Society for the Scientific Study of Reading (SSSR), Kopenhagen, Dänemark.
Schwerin, J., Lenhart, J., & Richter, T. (2023, September 28-30). The influence of paratext on readers' perception of stories and narrative experiences. Poster präsentiert auf dem 19. Kongress der Internationalen Gesellschaft für Empirische Literaturwissenschaften (IGEL), Monopoli, Italien.
Schwerin, J., & Lenhart, J. (2022, September 10-15). Verbessert das Lesen literarischer Kurzgeschichten sozial-kognitive Fähigkeiten? Poster präsentiert auf dem 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Hildesheim, Deutschland.
Schwerin, J., & Lenhart, J. (2021, September). Verbessert das Lesen literarischer Kurzgeschichten sozial-kognitive Fähigkeiten? In J. Lenhart (Chair), Der Einfluss von Geschichten auf soziale Kognition und emotionales Erleben [Symposium]. 18. Online-Tagung der Fachgruppe Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Heidelberg, Deutschland.