Intern
  • none
Psychotherapie und Interventionspsychologie

Klára Gregorová

Klara Gregorova

PhD
Lehrstuhl für Psychologie I, Psychotherapie und Interventionspsychologie
Julius-Maximilians-Universität
Marcusstr. 9-11
97070 Würzburg
Deutschland

Sprechzeiten nach Anmeldung per Email

seit 2023 Ausbildung zur psychologischen Psychotherapeutin an der PTA im IGW, Würzburg (Tiefenpsychologisch fundierte Psychotherapie)
seit 2023 Fortbildung in Dialektisch-Behavioralen Therapie für Adoleszente
seit 2023 Wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin, Lehrstuhl für Psychologie I, Arbeitsgruppe Interventionspsychologie und Psychotherapie, Julius-Maximilians-Universität, Würzburg, Betreuerin: Prof. Dr. Andrea Reiter
seit 2021 Wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin, Klinik für Kinder- und Jugendpsychiatrie, Psychosomatik und Psychotherapie, Universitätsklinikum, Würzburg, Betreuerin: Prof. Dr. Andrea Reiter
2018 - 2020 Master of Science, Psychologie, Goethe-Universität, Frankfurt
2015 - 2018 Bachelor of Science, Psychologie, Goethe-Universität, Frankfurt

Gregorova, K., Will, G. J., Burkard, P., Romanos, M., & Reiter, A. M. (2024) Enhanced self-esteem reactivity in response to social prediction errors in adolescence. In Revision Nature Communications Preprint. https://osf.io/preprints/psyarxiv/xf3sn

Gagl, B., & Gregorova, K. (2024). Investigating lexical categorization in reading based on joint diagnostic and training approaches for language learners. npj Science of Learning, 9(1), 29.

Gregorova, K., Eldar, E., Mittermeier, S., Li, S.-C., Romanos, M., Bürger, A. & Reiter, A. M. (2023). A computational account of mood variability during adolescence and its links to psycho-pathology [Registered Report Stage 1 Protocol, accepted at Nature Communications] (Version 1). Figshare https://doi.org/10.6084/m9.figshare.23899464.v1.  

Gregorova, K., Turini, J., Gagl, B., & Võ, M. L. H. (2023). Access to meaning from visual input: Object and word frequency effects in categorization behavior. Journal of Experimental Psychology: General.

Gregorova, K., Eldar, E., Deserno, L., & Reiter, A. M. (2022). A cognitive-computational account of mood swings in adolescence. Trends in Cognitive Sciences.

Gagl, B., Richlan, F., Ludersdorfer, P., Sassenhagen, J., Eisenhauer, S., Gregorova, K., & Fiebach, C. J. (2022). The lexical categorization model: A computational model of left ventral occipito-temporal cortex activation in visual word recognition. Plos Computational Biology, 18(6), e1009995.

Gagl, B., Gregorova, K., Golch, J., Hawelka, S., Sassenhagen, J., Tavano, A., ... & Fiebach, C. J. (2022). Eye movements during text reading align with the rate of speech production. Nature human behaviour, 6(3), 429-442.

Gagl, B., Sassenhagen, J., Haan, S., Gregorova, K., Richlan, F., & Fiebach, C. J. (2020). An orthographic prediction error as the basis for efficient visual word recognition. NeuroImage, 116727.

  • Selbstwert
  • Stimmungsinstabilität
  • Jugendalter
  • Borderline
  • Computational Psychiatry

Seminar: Evidenzbasierte psychotherapeutische Verfahren 1 (Tiefenpsychologisch fundierte Psychotherapie)

Betreuung von Abschlussarbeiten

  • Vortragspreis (Doktorandentag ZEP, 2023)
  • Teaching Prize (Research Training Group “Approach and Avoidance”)
  • Open Science Fellowships für das Projekt Eye-Tracking-BIDS (Open Science Initiative Frankfurt, 2021)