seit Oktober 2016 Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Julius-Maximilians-Universität Würzburg, Professur für Sozialpsychologie (Prof. Dr. Roland Deutsch)
Dezember 2012 – September 2016
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Technische Universität Dresden, Professur für Sozialpsychologie (Prof. Dr. Roland Deutsch)
Projekt “Affective modulation of volitional control: The moderating role of action tendencies, ambivalence, and motivational conflict” des Sonderforschungsbereichs (SFB) “Volition and Cognitive Control”
November 2016
Doktorgrad (Dr. rer. nat.)
Titel der Dissertation: Differential Flexibility in Goal Pursuit: Better Ability to Switch Goals Than Means
Betreuer: Prof. Dr. Roland Deutsch, Prof. Dr. Thomas Goschke
September – Dezember 2015
Forschungsaufenthalt
University of Chicago Booth School of Business, Chicago, USA (Ayelet Fishbach, Jeffrey Breakenridge Keller Professor of Behavioral Science and Marketing)
Oktober 2006 – März 2012
Diplomstudium der Psychologie
Friedrich-Schiller-Universität Jena
Heitmann, C. & Deutsch, R. (2018). Post-Conflict Speeding: Evidence of Sequential Effects in Motivational Conflicts. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition.
Domachowska, I., Heitmann, C., Deutsch, R., Goschke, T., Scherbaum, S., & Bolte, A. (2016). Approach-motivated positive affect reduces breadth of attention: Registered replication report of Gable and Harmon-Jones (2008). Journal of Experimental Social Psychology, 67, 50-56. doi:https://doi.org/10.1016/j.jesp.2015.09.003
Gast, A., Werner, B., Heitmann, C., Spruyt, A., & Rothermund, K. (2013). Evaluative Stimulus (In)Congruency Impacts Performance in an Unrelated Task: Evidence for a Resource-Based Account of Evaluative Priming. Experimental Psychology. doi: 10.1027/1618-3169/a000238