Paul Heineck
Scientific Assistant
M. Sc. Paul Heineck
Lehrstuhl für Psychologie II
Röntgenring 10
Seit Juli 2019
wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl 2 für Psychologie der Universität Würzburg
August 2018 - Juni 2019
wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl Marketing und Personalmanagement der Technischen Universität Darmstadt
Juli 2018
Masterabschluss in Psychologie (M.Sc.) an der Julius-Maximilians Universität Würzburg
April 2014 - August 2017
Wissenschaftliche Hilfskraft in der Sozialpsychologie und der Allgemeinen Psychologie 2 der JMU Würzburg
Ludwig, J., Heineck, P.-M., Hess, M.-T., Kremeti, E., Tauschhuber, M., Hilgendorf, E., & Deutsch, R. (2024). Inequality threat increases laypeople’s, but not judges’, acceptance of algorithmic decision making incourt.. Law and Human Behavior. Advance online publication. https://dx.doi.org/10.1037/lhb0000577
Heineck, P.-M., & Deutsch, R. (2024). Beyond the incident: Influenceson the perception of multiple instances of discrimination. British Journal of Social Psychology, 00,1–19. https://doi.org/10.1111/bjso.12762.
Heineck, P. M., & Deutsch, R. (2024). Summarized and sequential discrimination-A paradigm for research on the perception of multiple instances of discrimination. Journal of Experimental Social Psychology, 110, 104548.
Stock, R., Merkle, M., Eidens, D., Hannig, M., Heineck, P., Nguyen, M. A., & Völker, J. (2019). When robots enter our workplace: Understanding employee trust in assistive robots.